Pemulihan Jerawat Dari lorong Produce yang

Pemulihan Jerawat Dari lorong Produce yang

Walaupun kebanyakan dari kita berfikir jika jerawat sebagai "remaja" perkara, ia boleh berlaku kepada sesiapa pada sebarang usia. Ia adalah yang paling biasa ditemui dalam orang-orang di antara dua belas dan dua puluh, namun. Ia boleh menjadi sangat memalukan, terutama jika anda sedang membuat persediaan untuk hari istimewa dan suar sehingga datang bersama-sama dengan persiapan.

Ubat jerawat sepatutnya kedua-dua dalaman dan luaran. Walaupun makanan yang anda makan mungkin tidak akan menyebabkan wabak, mereka boleh membantu menghalang mereka. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran adalah salah satu ubat yang perlu anda pertimbangkan. Lobak merah, yang tinggi beta-karotena, benar-benar dapat mengurangkan pengeluaran sebum. Ini adalah amat penting dalam mengurangkan penduduk jerawat.

Anda juga perlu minum air yang banyak. Sebagai terhidrat boleh memberi manfaat dalam pelbagai cara, dan salah seorang daripada mereka adalah untuk membuang toksin dari badan. Ini akan membantu mencegah wabak. Ia juga disyorkan bahawa anda mengelakkan kafein dan gula yang diproses.

Buah-buahan dan sayur-sayuran boleh melakukan lebih daripada menyediakan pemakanan yang betul. Ramai daripada mereka boleh digunakan topically untuk mencegah atau menyembuhkan jerawat. Berikut adalah beberapa:

1) Epal: Sos epal boleh dicampur dengan gula dan minyak zaitun dan digunakan untuk menghadapi sebagai scrub. Gunakan lembut, pergerakan bulat untuk mengelakkan merosakkan kulit baru di bawahnya. Scrub boleh membuang kulit mati dan menggilap kulit di bawahnya.

2) Basil: Buat teh dengan selasih segar atau kering untuk digunakan sebagai toner. Ciri-ciri antiseptik selasih boleh membantu banyak dengan jangkitan dan ia juga boleh nada kulit.

3) Timun: puri timun mentah boleh digunakan sebagai topeng untuk membantu membuang kulit mati dari wajah anda dan juga untuk mengeluarkan sebum berlebihan. Biarkan selama dua puluh minit, kemudian bilas.

4) Lemon / Lime Juice: Sengat lemon dan jus limau boleh memberikan petunjuk tentang faedah yang ditawarkan. Asid sitrik boleh membunuh bakteria, dan ia pasti mengetatkan kulit. Ia mungkin sedikit menyakitkan jika anda mempunyai luka atau calar, jadi berhati-hati.

5) Salad: Anda boleh menggunakan salad dua cara untuk membantu banyak dengan jerawat. Untuk membuat topeng, jalur berenang salad segar dalam campuran minyak zaitun dan lemon jus. Letakkan jalur pada muka anda. Anda mungkin mahu berbaring untuk memastikan mereka pada muka anda. Mengeluarkan daun selepas lima belas minit dan bilas minyak dari wajah anda. Sesetengah orang mencadangkan menggunakan bola kapas dicelup dalam susu untuk berbuat demikian. Anda boleh berjemur di bawah salad dalam air, kemudian menggunakan air untuk bilas muka baru dibasuh anda.

6) Mint: Satu penyerapan pudina segar atau kering boleh membantu dalam membersihkan jerawat. Ia membantu jangkitan membersihkan, dan boleh mengurangkan keradangan. Anda mungkin mahu menggunakannya sebagai bilas selepas mencuci muka.

7) Orange Peel: Buat pes kulit oren dengan cara menumbuk lumat dengan sedikit air. Ini boleh digunakan untuk jerawat untuk membantu menyembuhkan mereka dengan cepat.

8) Tomato: Terdapat dua cara anda boleh menggunakan tomato untuk membantu menangani jerawat. Satu adalah dengan meletakkan hirisan tomato di wajah anda dan yang lain adalah untuk membuat pulpa untuk lapisan di atasnya. Ini membantu wabak aktif jelas dan mencegah yang baru.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar