Adakah Anda Ambil Tanggungjawab Untuk Kesihatan Anda Sendiri?

Adakah Anda Ambil Tanggungjawab Untuk Kesihatan Anda Sendiri?

Adakah anda mengambil tanggungjawab untuk kesihatan anda sendiri? Atau adakah anda bergantung pada orang lain untuk tampil dengan 'peluru ajaib' untuk menetapkan semua masalah anda, tidak kira bagaimana anda tinggal dan apa yang anda lakukan untuk badan anda? Walaupun terdapat beberapa orang yang percaya bahawa mereka boleh pergi dengan apa-apa dan masih mendapat 'tetap', semakin ramai orang menyedari bahawa anda tidak boleh.

Orang ramai perlahan-lahan bangun kepada hakikat bahawa semua yang anda lakukan, setiap perkara yang anda makan, setiap pemikiran anda mempunyai, mempunyai kesan ke atas anda. Terdapat, pada hakikatnya, tidak 'peluru ajaib'. Hanya anda bertanggungjawab untuk kesihatan anda. Hanya anda boleh menyembuhkan anda.

Walaupun segala-galanya dalam hidup anda mempunyai kesan ke atas kamu, dan supaya kesihatan anda, terdapat empat bidang utama yang memberi kesan kepada anda lebih daripada yang lain.

1. Diet anda boleh membuat atau kesihatan anda. Dengan sentiasa memakan makanan yang diproses, anda tidak akan mendapatkan nutrien yang perlu untuk sistem imun yang sihat, tulang belakang untuk kesihatan yang baik anda.

2. Gaya hidup anda. Adakah ini termasuk pendedahan yang mencukupi kepada alam semula jadi? Adakah anda mendapat kuota harian anda cahaya matahari semula jadi? Adakah anda mendapatkan dos harian senaman di dalam udara segar?

3. Adakah anda mengalami kerap keresahan atau kemarahan? Ini boleh menjejaskan kehidupan anda dan akhirnya akan membawa kepada masalah fizikal.

4. Apakah modaliti yang digemari bagi penjagaan kesihatan? Adakah anda kerap pop pil dengan harapan anda boleh mencapai kesihatan yang lebih baik? Atau adakah anda mengakui bahawa kesihatan yang baik hanya boleh dicapai dari Menyelidikinya ketidakseimbangan lalu dan menyelesaikan ini?

Hanya anda tahan kekunci untuk melaksanakan dua perkara pertama. Tetapi homeopati memegang kunci untuk menyelesaikan dua lepas.

Homeopati adalah yang kuat, lemah lembut, dalam bertindak, yang meluas, modaliti asli dan lengkap penjagaan kesihatan. Setiap keadaan boleh diubati dengan rawatan homeopati kerana ia tidak menyembuhkan penyakit. Sebaliknya ia merawat anda, orang dengan penyakit ini, atau ketidakseimbangan. Ia menguatkan sistem imun anda, membolehkan anda sekarang untuk menyembuhkan anda.

Pendekatan kepada kesihatan, carian ini untuk yang mengetuk anda hilang keseimbangan dan menterbalikkan ini mungkin unik untuk homeopati. Sudah tentu kelajuan yang menterbalikkan proses ini berlaku berkenaan.

Mengambil tanggungjawab untuk kehidupan anda dan untuk apa yang berlaku dalam hidup anda adalah salah satu proses paling sukar untuk mengakui. Tetapi ia juga adalah salah satu yang paling berkuasa. Dan akhirnya, ia hanya laluan untuk kesihatan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar