Adakah Anda Tahu Pemulihan Semulajadi Untuk Rawatan Scabies?

Adakah Anda Tahu Pemulihan Semulajadi Untuk Rawatan Scabies?

Kudis buta adalah disebabkan oleh serangan oleh hama gatal Sarcoptes scabiei. Ia adalah suatu keadaan di mana terdapat gatal-gatal pada kulit. Mite menghasilkan gatal-gatal sengit dengan mengorek lubang pada kulit terutama pada waktu malam. Mereka adalah parasit yang kecil, kecil, berkaki lapan dan hanya 1/3 milimeter panjang. Hama yang menyebabkan kudis tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Ia adalah penyakit kulit yang sangat berjangkit.

Di bawah keadaan yang paling sesuai kudis boleh hidup dengan tuan rumah mereka hanya untuk 24-36 jam kerana mereka sangat sensitif kepada persekitaran mereka. Ia disebarkan oleh hubungan yang rapat dari seorang ke seorang dalam pelbagai jenis kulit. Kudis buta boleh ditangkap walaupun dengan berjabat tangan, berkongsi pakaian tidur yang mempunyai hama dan lain-lain yang biasa ianya disampaikan oleh hubungan seksual. Ia juga boleh merebak walaupun seorang ibu memeluk anak mereka. Mana-mana orang tidak boleh dijangkiti oleh hama dengan hubungan rapat kepada haiwan sebagai haiwan tidak sumber menyebarkan hama. Manusia dan haiwan yang mempunyai jenis hama.

Kudis memberi kesan kepada kawasan-kawasan tertentu badan. Mereka adalah ruam kulit yang terdiri daripada lepuh dan lebam merah. Ia memberi kesan kepada pergelangan tangan dan belakang siku, web antara jari, axillary lipatan, sisi dan belakang kaki, punggung, kawasan kemaluan, lutut, pinggang dan di muka, leher, tapak tangan dan tapak kaki kaki pada bayi. Walaupun terdapat beratus-ratus lebam dan jerawat terdapat hanya 10-15 hama streaming. Gejala yang paling biasa kudis gatal. Pada mulanya gatal-gatal halus tetapi secara beransur-ansur selepas beberapa minggu keadaan menjadi lebih sengit dan tidur menjadi hampir mustahil.

Adalah lebih baik untuk merawat kudis secara semula jadi dengan diet, herba dan rawatan semula jadi.

Bawang putih adalah yang paling penting dan berkesan sebagai anti-parasit dan nutrien antibiotik. Jadi meningkatkan pengambilan bawang putih. Elakkan pengambilan gula, tepung halus, makanan diproses dan tenusu kerana ia akan menekan sistem imun kita. Pengambilan zink adalah penting kerana zink mempunyai harta membaik pulih tisu. Untuk mendapatkan kesan menenangkan pada kulit, gunakan daun komprei atau calendula. Anda juga boleh menggunakan Golden meterai untuk rawatan kudis. Ia boleh sama ada dicernakan atau disapu. Minyak primrose juga sangat berkesan untuk merawat kudis, apa-apa jenis jangkitan kulit termasuk jerawat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar