Mengapa Sakit Belakang adalah lebih buruk daripada ia Bunyi

Mengapa Sakit Belakang adalah lebih buruk daripada ia Bunyi

Lapan puluh peratus daripada kita akan mengalami sakit belakang pada satu titik atau yang lain semasa hayat kita. Lazim, kesakitan adalah hasil daripada kecederaan, sama ada ia dari kemalangan atau teknik mengangkat yang tidak betul. Ada masalah lain yang boleh menyebabkan sakit belakang. Kehamilan adalah contoh yang baik. Menjelang akhir kehamilan badan mengeluarkan hormon yang melegakan sendi di belakang yang lebih rendah dan pelvis. Jika ia tidak berlaku, ia akan menjadi sukar untuk mustahil untuk mempunyai kelahiran semula jadi.

Perasaan sakit boleh datang dari pelbagai masalah seperti itu. Buah pinggang, jantung, prostat, semua boleh menyebabkan kesakitan dan mereka akan memerlukan diagnosis dan rawatan perubatan. Maklumat berikut akan memberikan anda idea apa yang perlu mencari.

Arthritis: Osteoartritis adalah punca yang paling mungkin jika arthritis didiagnosis sebagai penyebab. Haus dan lusuh umum boleh menyebabkan tulang untuk memarut bersama-sama dan menyebabkan kesakitan. Kebanyakan masa, ubat-ubatan anti-radang dan pelega kesakitan topikal digunakan untuk membantu menangani kesakitan. Capsaicin digunakan di kawasan yang boleh membantu mematikan sensasi kesakitan di dalam otak. Willow menyalak dengan Gotu kola boleh digunakan secara luaran atau diambil secara dalaman untuk melegakan kesakitan dan mengurangkan bengkak.

Penyakit cakera degeneratif: vertebra anda dilindungi oleh kusyen semula jadi di antara mereka. Pada sesetengah orang, cakera ini boleh merosot, menyebabkan tulang untuk bercampur. Ini boleh menjadi hasil daripada arthritis, kecederaan atau masalah lain. Rawatan adalah agak sama jika masalah ini adalah kecil. Gabungan tulang belakang mungkin diperlukan jika keadaan tidak stabil atau rawatan itu tidak memberikan bantuan yang cukup.

Serangan Jantung: Kebanyakan orang serangan jantung bersekutu dengan sakit dada, tetapi itu bukan satu-satunya lokasi. Malah, anda mungkin mengalami serangan jantung dengan sedikit sakit di dada kiri anda. Mencari sakit di belakang, leher, rahang anda kiri dan tangan kiri. Mungkin terdapat gejala-gejala lain, seperti perubahan dalam warna kulit, kesukaran bernafas, dan lain-lain Jika ini berlaku, pergi ke bilik kecemasan terdekat.

Masalah Buah Pinggang: Penyakit buah pinggang dan batu karang boleh menyebabkan sakit belakang. ia mungkin akan menjadi pertengahan ke belakang dan boleh memancar di sekitar tepi dan bahkan ke dalam abdomen. Kedua-duanya memerlukan doktor untuk mendiagnosis dan kedua-duanya mungkin memerlukan campur tangan perubatan. Jika ia adalah mungkin untuk menjadi batu buah pinggang (ujian pewarna boleh membantu mendiagnosis), anda akan diberi penapis untuk menangkapnya apabila ia berlalu. Kembali batu itu kepada doktor adalah penting, kerana mereka boleh mengetahui apa yang diperbuat daripada. Perubahan diet boleh membantu mencegah batu masa hadapan daripada membangun.

Masalah prostat: BPH (benign hypoplasia prostat), jangkitan dan kanser boleh semua mengakibatkan sakit pinggang. Jika gejala-gejala lain, seperti kesukaran membuang air kecil, yang perlu pergi kerap, dan lain-lain akan membantu doktor mendiagnosis masalah. Saw palmetto boleh membantu dalam sesetengah kes, tetapi herba ini juga boleh topeng kanser pada ujian PSA. Pastikan anda memberitahu doktor anda jika anda menggunakannya.

Ia memang satu idea yang baik untuk memeriksa dengan doktor anda sebelum anda mula mengambil persediaan herba baru. Pastikan anda memberikan senarai lengkap ubat-ubatan, makanan tambahan dan herba supaya interaksi berbahaya dielakkan. Jika kamu merujuk lebih daripada seorang doktor, beritahu apa-apa keadaan perubatan doktor semasa mungkin tidak tahu tentang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar