Makanan untuk Elakkan Untuk Baik Sistem Imun Anda

Makanan untuk Elakkan Untuk Baik Sistem Imun Anda

Ini adalah benar-benar agak mudah. Anda memerlukan sistem imun yang kuat yang baik untuk melindungi kesihatan anda dan membuat anda pergi. Untuk mencapai ini, anda perlu menjaga pemakanan anda. Ini bermakna makan berikutnya tidak membuat yang berbeza dan merupakan langkah pertama yang akan datang untuk kesihatan anda yang berterusan. Sesiapa yang hanya makan "apa sahaja" dan tidak memberi perhatian kepada apa yang dalam pinggan menafikan keadaan sebenar yang sedia ada itu apabila: adalah beberapa makanan yang baik dan ada yang buruk.

Untuk kebaikan anda sendiri yang menjauhkan diri dari mengambil gula dan karbohidrat ditapis, ini juga bermakna roti putih dan pasta.

Sebab untuk ini adalah bahawa gula telah ditunjukkan untuk menyekat fungsi imun anda dengan menggalakkan proses yang dipanggil glycosylation.

Glycosylation (yang mengada-adakan kata-kata ini?) Bermakna molekul gula melekat pada protein dalam badan anda dan kemudian menyebabkan mereka untuk membubarkan. Keadaan ini kemudian boleh membawa kesan buruk terhadap sistem imun anda, yang bergantung kepada kebolehpercayaan protein untuk kawalan yang berkesan jangkitan. Gula mempunyai satu lagi kelemahan utama dan itu adalah bahawa ia akan meningkatkan tahap insulin dalam badan anda dan ini akan menghalang hormon pertumbuhan dan bahawa, menekan sistem imun anda.

Ini pada dasarnya bermakna pertahanan anda adalah ke bawah dan jika ada apa-apa bug di sekitar anda terbuka luas untuk itu. Ini sudah pasti tidak sesuatu yang anda mahu untuk mengambil tempat. Begitu juga memastikan bahawa anda makan daging dan kacang (protein), yang akan menyediakan badan anda dengan bahan-bahan mentah kepada pengawal keselamatan kesihatan anda. Jika anda tidak menjaga kesihatan anda sendiri, tiada siapa yang lain akan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar